הצג סרגל הצד

צרכנים שמעוניינים לקנות מזרן מתחילים בדרך כלל בשאלה – מה טווח המחירים שכדאי לצפות לו? האם המזרן עומד בתקציב? ואיך אפשר  להתאים את התקציב למזרן טוב ואיכותי שיישאר כמה שנים טובות? על השאלות האלה ניתן לענות בקלות באמצעות המאמר הבא, שיציג לכם את כל רכיבי מחיר המזרן ואת טווח המחירים הממוצע בשוק.

מה משפיע על מחיר המזרן?

גודל המזרן

למזרנים כמה גדלים, והגודל של כל מזרן משפיע על המחיר שלו.

 

  • מיטת יחיד היא בדרך כלל המיטה הקטנה ביותר, ולרוב לא תעלה כמו מיטה וחצי או מיטה זוגית. טווח המחירים של מזרן למיטת יחיד הוא בין 300-700 שקלים למזרן קפיצים פשוט ללא תוספות, בין 1200 ל-2000 למזרן סטנדרטי באיכות טובה ללא תוספות, ועד ל-3000-4000 שקלים למזרן באיכות גבוהה ומאובזר בטכנולוגיות שונות או אפשרויות נוספות.
  • מיטה וחצי מוגדרת גם היא כמיטת נוער בדומה למיטת יחיד, והמחירים של מזרן למיטה וחצי נעים בין 1500-3000 שקלים.
  • למיטה זוגית טווח רחב של מחירים, משום שהיא מורכבת מכמה גדלים – סטנדרט, קווין סייז וקינג סייז. מחיר של מזרן סטנדרטי יכול להתחיל בכ-1500 שקלים ולהגיע עד לכ-3000-4000 שקלים. תוספת למיטת קווין סייז או קינג סייז יכולה להסתכם בהבדל של מאות שקלים ועד ל-1000 שקלים ויותר, בהתאם למותג ולסוג המזרן
כמה עולה מזרן

סוג המזרן

חומר הגלם והטכנולוגיות שמצורפות אליו ישנו את מחיר המזרן בהתאם. מזרן עשוי לטקס יכול לעלות מעט יותר מהטווח הממוצע משום שמדובר בחומר גלם איכותי שמופק ממקור טבעי. מזרן הלטקס הוא אנטי בקטריאלי, היפו אלרגני, דוחה אבק ואת קרדיט האבק, ותכונות אלו הופכות אותו לחומר גלם איכותי שיכול לתרום לבריאות באופן משמעותי. בשנים האחרונות שולבו במזרנים אלו טכנולוגיות מתקדמות שנועדו לשפר את יכולת האוורור של המזרן ואפילו טכנולוגיה נוגדת קרינה. 

מזרן קפיצים הוא בדרך כלל מזרן עשוי בד וספוג בשילוב קפיצים, משולבים או מבודדים. על כן מזרן קפיצים בסיסי יעלה כמה מאות שקלים בלבד ויתאים למי שמעוניין לרכוש במחירים נמוכים. קיימים גם מזרני קפיצים בעלי טכנולוגיה מתקדמת יותר ובאיכות גבוהה יותר (בדרך כלל בשיטת קפיצים מבודדים), ובמקרה כזה מחיר המזרן יעלה בהתאם.

מזרן ספוג זיכרון (memory foam), או ויסקו, הוא מזרן עשוי ספוג ייחודי שמתאים את עצמו לצורה של הגוף של האדם שישן עליו, ובכך מספק לו תמיכה אידאלית ע”פ מידות גופו. גם מזרנים אלו עברו שדרוגים במשך השנים והם מאובזרים בטכנולוגיות מתקדמות לוויסות חום או התנגדות לאבק.

 

סוג המזרן

איכות המזרן

מזרנים באיכות גבוהה בדרך כלל יהיו יקרים יותר ממזרנים באיכות בסיסית או נמוכה. העניין במזרני איכות הוא שהם מציעים איכות שינה טובה יותר, תמיכה טובה יותר לגוף, שמירה על הבריאות לטווח ארוך וגם בלאי איטי יותר. גם אם המזרן יקר יותר, ההוצאה תשתלם כאשר תקבלו ערך מוסף וחשוב בדמוי נוחות מרבית, שמירה על הבריאות וגם שימוש לאורך שנים ללא צורך בהחלפה של המזרן לאחר תקופה קצרה.

אז כמה באמת עולה מזרן?

רוב המזרנים עולים בין 500 ל-3000 שקלים, בשילוב הקריטריונים שעליהם דיברנו. יש עוד טווח מחירים שכדאי לדבר עליו, והוא טווח המחירים למזרן זוגי, סוג המזרן הנמכר והנדרש ביותר. בדרך כלל מדובר בטווח של בין 2000 ל-5500, בהתאם לקריטריונים ובהתאם לתוספות אפשריות (ארגז מצעים, ריפוד ייחודי וכו’).

מזרן יחיד יעלה בין 1000 ל-3500 שקלים, ומיטה וחצי בטווח מחירים דומה לזה, עם הבדל אפשרי של כמה מאות שקלים לכאן או לכאן.

וכמה עולים המזרנים של גטה?

רוב המזרנים של גטה עולים בהתאם לטווח המחירים הממוצע, ולעתים קיימים הבדלים במחירים לאור תוספות או שדרוגים משמעותיים בדמות ערך נוסף ללקוח שיש במזרן. למשל מזרן מסוג monako יעלה 3800 שקלים, בהתאם לטווח המקובל, ומציע מזרן לטקס איכותי ללא תוספות מיוחדות אך כזה שייתן את כל היתרונות שיש ללטקס להציע. מזרן מסוג Togetha 100 יעלה 7900, ומלבד העובדה כי הוא מיוצר מלטקס טבעי, הוא משולב בטכנולוגיות מתקדמות לשמירה על הבריאות וההיגיינה, לצד שילוב חומרי גלם נוספים ואיכותיים כמו כותנה או משי. כל מזרן הוא שונה, ומציע תכונות אחרות לצרכן שמשפיעות על המחיר הסופי.

סיכום

מחיר המזרן מושפע ממספר מרכיבים, וחשוב לוודא מה כל מזרן מעניק לכם לפני הרכישה. חלק  מהמזרנים אולי יעלו יותר מהממוצע וידרשו השקעה גבוהה יחסית, אבל מזרנים כאלה יתנו לכם ערך מוסף, ישמרו על הבריאות שלכם, ייתנו לכם את האפשרות לישון היטב בלילה ויישארו אתכם לאורך שנים ארוכות ללא צורך בהוצאה גדולה נוספת.