הצג סרגל הצד

סטנדרט, קווין סייז, קינג סייז - כולנו מכירים את המושגים הללו באופן מעורפל למדי, אבל לפני שאנחנו רוכשים בעצמנו מיטה זוגית או משנים את סידור חדר השינה ונדרשים להכיר אותם לעומק, אנחנו לא מתעמקים בניואנסים כמו מה זה, בעצם, אומר והאם מתאים לנו גודלה של מיטה זוגית מסוימת על פני הגדלים האחרים. לשינה על פני אחר? העניין הוא, שקניית המיטה הזוגית אינה דבר שאנחנו עושים יומיום, כך שלפני שמחליטים את ההחלטה החשובה הזו, רצוי לדעת כמה שיותר פרטים על המיטות וגודלן, על מנת למנוע טעויות איתן תצטרכו לחיות במשך מספר שנים.  

גדלי מיטות זוגיות

את גודלן של מיטות זוגיות ניתן לחלק לשלושה גדלים עיקריים: מיטות זוגיות המוגדרות כמיטות בגודל סטנדרטי מיטות סטנדרט הן הנפוצות ביותר בשוק המיטות, ולכן, מרבית המזרנים עבורן מותאמים מראש. המידות למיטות בגודל זה הן: 190X140 ו-200X140. בשל היותן נפוצות כל כך, ניתן לרכוש אותם כשהן מגיעות במגוון דגמים רחב דגמים ובאפשרויות עיצוביות שונות (עם ארגזי מצעים ובלעדיהם, כשהן מרופדות בריפודים מסוגים שונים, עשויות מחומרים שונים וכן הלאה).

מיטות זוגיות שגודלן קווין סייז

מיטות אלה רחבות יותר ממיטות הסטנדרט, ולכן, מקצות לכל אחד מבני הזוג מרחב שינה גדול יותר, מה שמשפר את איכות שנתם ואף מפחית תחושות צפיפות מסוימות שאנשים עלולים לחוש במיטות הסטנדרט. גם המיטות בגודל קווין סייז מגיעות בשני רוחבים (150 ס"מ ו-160 ס"מ) ובשני אורכים (190 ס"מ ו-200 ס"מ). מיטה מהסוג הזה נותנת מענה מושלם למי שאין לו חדר מספיק גדול כדי למקם מיטת קינג סייז, אבל אינו מסוגל (או רוצה) להסתפק במיטת סטנדרט.

מיטות זוגיות שגודלן קינג סייז

מיטות זוגיות גדולות ביותר, אשר מתוכננות לספק את המענה המקסימאלי לצרכי השינה של זוג. רוחבן של המיטות האלה נע בין 180 ס"מ ל-200 ס"מ ואורכן - בין 200 ס"מ ל-220 ס"מ. הן גדולות, רחבות ידיים וארוכות, כך שגם אנשים גדולים מהרגיל יחושו בהן בנוח ללא כל בעיה. יתרונן הגדול הוא גם חסרונן - בשל גודלן יוצא הדופן, לא כל חדר שינה מסוגל להכיל אותן בנוחות, וניסיון לדחוק אותן לחדרי שינה ממוצעים בגודלם, לרוב, יסתיים בכך שתתקלו בבעיה לפתוח דלת של ארון, למקם שידת איפור וכד'.  

אז איך בוחרים את המיטה הזוגית שלכם?

כפי שניתן להבין, ישנו מגוון רחב למדי של מיטות זוגיות מתועשות, מה גם, שכיום, מעבר למיטות המתועשות, ניתן להזמין מיטה זוגית מיוחדת, על פי ההעדפות והצרכים האישיים שלכם. בבחירת גודל המיטה יש לקחת בחשבון מספר קריטריונים, למשל, התקציב העומד לרשותכם. כאמור, מיטות הסטנדרט הן הנפוצות ביותר, ולכן, מחיריהן, באופן טבעי, זולים יותר. אבל, אם מבחינת מבנה הגוף או גובהכם אינכם יכולים לישון במיטה כזו בנוחות גמורה, תיאלצו לבחור במיטת קווין סייז או מיטת קינג סייז. כמובן שלגודל חדר השינה, אותו כבר הזכרנו, יש גם חשיבות בבחירת המיטה, שכן מרבית חדרי השינה מתוכננים להכיל בלא שום בעיה מיטת סטנדרט, חלקם מסוגלים להכיל מיטת קווין סייז ורק חלק קטן מחדרי השינה (בעיקר בדירות הישנות יותר) מסוגל להתמודד עם מיטה זוגית קינג סייז.

יתרונות מול חסרונות של גדלי המיטות השונות

ככלל, ניתן לומר שיתרונותיהן של המיטות הקטנות יותר (מיטות הסטנדרט וחלק ממיטות הקווין סייז) הוא עלותן הזולה, היכולת למקם אותן בכל חדר והמבחר הגדול של האפשרויות שהן מציעות. חסרונן, כאמור, הוא בכך שהן עלולות להרגיש "צפופות", במיוחד אם מידות גופכם אינן דקות במיוחד, או שאתם חובבי המרחב האישי גם בשינה. המיטות הגדולות, לעומתן, מעניקות מרחב כמעט אינסופי, שמתאים לאנשים "גדולים", אבל לא רק להם. גם אנשים בעלי מידת גוף ממוצעת יחושו בהן בנוח (בעיקר בשבת בבוקר, כשהילדים באים לבקר אתכם במיטה ☺). חסרונן הבולט הוא הבעיה למקם מיטה כזו בחדר שינה ממוצע בגודלו, מבלי להפוך את המיטה למרכז ומוקד החדר.

לסיכום:

ניתן לומר כי מיטה צריכה להתאים לתקציב שלכם, למידות גופכם ולגודל חדר השינה בו היא עתידה להיות ממוקמת. חשוב מאד לזכור גם, כי כאשר אתם מזמינים מיטה שגודלה מעל לממוצע (מיטת קינג סייז), עליכם לבדוק האם היא מגיעה מורכבת, ואם כן, תצטרכו לבחון את הדרך להכניס אותה לדירה (משקופים נמוכים מידי, פרוזדור צר שאינו מאפשר סיבוב וכד').   תתחדשו!