הצג סרגל הצד

עד לפני זמן לא רב, הכל היה קל בהרבה יותר. כאשר רציתם לרכוש מזרן למיטת תינוק, מיטת נוער או מיטה זוגית, שני סוגי המזרנים העיקריים שיכולתם לבחור ביניהם היו מזרן ספוג או מזרן קפיצים. ברור לגמרי שהיה קל יותר להחליט בין שני סוגי מזרנים. אולם, עם השנים, התפתחו הטכנולוגיות וחומרי גלם חדשים נכנסו לשימוש, כך, שכיום, כאשר מדברים על סוגי מזרן, קיימים הרבה יותר מאשר שני סוגים. ומאחר ומזרן הוא מוצר שעתיד ללוות אתכם לפחות בעשור הקרוב (שלא לדבר על מחירו הלא זול) חשוב להכיר את כל סוגי המזרנים הקיימים כיום בשוק, לפני שאתם רוכשים את המזרן הבא שלכם. אם אתם בשלב הממש התחלתי של בחירת המזרן, נמליץ לכם לקרוא גם את המאמר: "איך לבחור מזרן?" וגם לבחור את המידה המושלמת עבורכם עם ההמלצות במאמר "לישון כמו קינג"-מהו גודל המיטה האידאלי עבורכם? 

אז אילו סוגי מזרנים קיימים?

מזרן לטקס

אחד החומרים שנכנסו באופן מסיבי לשימוש בשנים האחרונות בתחום המזרנים והכריות הוא הלטקס. הלטקס הוא סוג גומי ייחודי המופק באופן הטבעי שלו משרף עץ. התפתחות הטכנולוגיה כיום, מאפשרת להפיק לטקס שאינו טבעי, אלא מלאכותי (סינטטי). על ההבדלים ביניהם, נעמוד מיד. לטקס טבעי - מזרן עשוי לטקס טבעי הוא היגייני ובטוח לשימוש, ידידותי לסביבה, בריא יותר, מאפשר פיזור יעיל של חום הגוף באופן טבעי, מספק תמיכה ונוחות, בעל אוורור מעולה וכל נקודה במשטח שלו מגיבה למשקל וללחץ באופן עצמאי. אם תוסיפו לכך את העובדה שהוא נחשב כבריא יותר לסובלים מאלרגיות נשימתיות ועוריות, ואף עמיד לאורך זמן, תוכלו להבין, מדוע המזרנים של גטה, העשויים מ-100% לטקס טבעי וטהור מספקים את פתרון איכות השינה של אינספור אנשים שסובלים מבעיות שונות, כמו גם של כאלה שאין להם בעיות בריאות מיוחדות, אבל איכות שנת הלילה שלהם חשובה להם. לטקס סינטטי - לכאורה, הלטקס הסינטטי היה אמור לחקות את אחיו הטבעי באופן מושלם. אבל, מאחר והוא אחרי הכל, מלאכותי, החומרים הכימיים המרכיבים אותו, הם המהווים את נקודת התורפה שלו.

לכן, איכותו ירודה בהרבה מזו של הלטקס הטבעי, האלסטיות שלו פחותה, ועל הצד הבריאותי שבשינה על תרכובת הכימיקלים הזו, בואו לא נדבר. ברור למדי, כי על אף יתרונותיו של הלטקס (באופן כללי) על חומרי הגלם האחרים המשמשים כיום בשוק, הלטקס הטהור והטבעי, שבו עושה גטה שימוש לצורך ייצור מוצריה השונים, נחשב לבריא יותר מ"אחיו" הסינטטי. עוד על יתרונות הלטקס לעומת חומרים אחרים, תוכלו לקרוא במאמר שלנו בנושא לטקס. צריך לקחת בחשבון שמזרנים מ 100% לטקס עשויים להיות מעט יקרים יותר מהמחירים הממוצעים בשוק, וזאת לאור חומרי הגלם ותהליך הייצור המורכב.

מזרני ספוג

עד לפני כעשור או שניים, השימוש במזרן ספוג היה נפוץ מאד בארץ בקרב מבוגרים, ילדים ובני נוער. אולם, כיום, בעיקר ילדים ישנים על מזרני הספוג. עם השנים, בצד היתרון של הייצור הזול של מזרני הספוג, התגלו לציבור חסרונותיהם הרבים של המזרנים הללו. הנה כמה מהם, על קצה המזלג - מזרני ספוג מכילים VOC (תרכובות אורגניות נדיפות שאינן בריאות), הם סובלים מחוסר אוורור, הם אינם מעניקים תמיכה נאות לגופו של הישן עליהם, הם רגישים לחום ועלולים להתלקח במהירות לעיסה רותחת, הם מכילים כימיקלים שונים ואף שוקעים בחלוף הזמן.

 

מזרני ויסקו

מזרוני הוויסקו מכונים גם מזרוני קצף זיכרון (Memory foam). לחומר הגלם המלאכותי (הסינטטי) הזה תכונה בולטת - קבלת צורת הגוף הנמצא עליו, כך שהוא שוקע במקומות בהם תפעילו עליו לחץ. נשמע מעולה, נכון? רק שכאן, יש שתי בעיות מרכזיות: הראשונה היא הסינטטיות של החומר, כך שבזמן השינה אתם סופגים דרך כלי הנשימה ודרך העור כימיקלים שבטח לא מוסיפים לבריאות. והבעיה השנייה היא אורטופדית - לכאורה, זה נשמע מעולה לישון על ענן שמתאים את עצמו לגוף שלכם. בפועל, הוויסקו לא נותן לגוף קונטרה, ולכן, הוא שוקע גם במקומות בהם נדרשת תמיכה נוקשה קצת יותר. פירטנו עוד על החסרונות של מזרן הויסקו ומה חשוב לקחת בחשבון, במאמר זה

 

מזרני קפיצים

את כלל מזרוני הקפיצים, ניתן, באופן סכמטי, לחלק לשני סוגי מזרנים - המזרנים שבהם ישנם קפיצים משולבים והמזרנים שבהם הקפיצים הם מבודדים. במזרני הקפיצים הרגילים (המכונים "בונל") קפיצים ברמות קשיחות וגמישות משתנות והם אף מיוצרים באמצעות טכנולוגיות שונות. גם סוגי מילוי המזרנים משתנים בין מזרן אחד לחברו.

איכותו של מזרן הקפיצים תיקבע על ידי קריטריונים כגון מרחק בין קפיצים סמוכים, קוטר הקפיצים ושכבות הריפוד שמצפות אותם. בניגוד להם, במזרן בעל קפיצים מבודדים כל אחד מהקפיצים שבמזרן ממוקם בשרוול עצמאי משל עצמו מהווה יחידת תנועה מבודדת מהשאר. כאן, נוסף לקריטריונים לאיכות שהזכרנו קודם, יצטרף גם מספר הקפיצים, אשר באופן טבעי, ישפיע ישירות על רמת גמישות המזרן. הבעיה העיקרית במזרני הקפיצים, היא המתכת, שעלולה למשוך אליה קרינה מסוכנת. קראו עוד על ההחלטה על שימוש במזרן קפיצים או מזרן ללא קפיצים בלינק כפי שניתן להבחין, גם כיום, לאחר התפתחות חומרי הגלם, אין ספק כי החומר הטבעי והטהור (לטקס טבעי) הוא חומר הגלם הבריא ביותר למזרן שעליו אתם עתידים לבלות כשמונה שעות בכל יממה.