שנ”צ: האם זה בריא לנו?

עובדה מפתיעה: שנת צהריים טובה לבריאות הפיזית והנפשית, תורמת לצבירת האנרגיה לשאר היום ויכולה להפחית לחצים וסטרס. רוב האנשים עובדים בשעות הצוהריים ולא יכולים לעשות את זה, אבל אם בכל זאת יש לכם הזדמנות, כדאי שתכירו כמה עובדות חשובות בנושא, וטיפים מועילים לשנת צוהריים יעילה ואיכותית, כפי שאספנו לכם כאן.

 האם שנת צהריים בריאה לנו? 

הדעות בנושא זה חלוקות. חלק אומרים שכל עוד ישנים זמן סביר זה לא מזיק, ואפילו מועיל ומוריד את הסיכוי למחלות ואת הצורך בתרופות. כמו כן, שנ”צ מוריד את לחץ הדם, מרגיע את הנפש ועוזר לצבור כוחות להמשך היום. חלק מהמומחים טוענים שאין קשר בין שנת הצוהריים להורדת הסיכוי למחלות, אלא מדובר בגישה קלילה ו”זורמת” יותר לחיים שגורמת לאנשים להיות לחוצים פחות ולמצוא זמן לישון במהלך היום.

כמה זמן מומלץ לישון שנת צהריים? 

ככלל, השעה האידאלית לשנת הצהריים היא בין 14:00 ל-16:00. ההמלצה הכללית היא לישון בין 10 ל-20 דקות, מה שמכונה שנת כוח (Power nap). השינה הקצרה תעורר אתכם ותיתן לכם אנרגיה ורעננות. שינה של 30 דקות לערך תוכל לסייע לכם, אך מדובר בפרק זמן ארוך מדי ל-power nap אבל קצר מדי למחזור שינה שלם, כך שכנראה תזדקקו לעוד זמן כדי להתעורר לחלוטין. הדבר רלוונטי גם לשינה של 60 דקות מאותן סיבות, אך המנוחה הארוכה יותר תיטיב אתכם ותעניק לכם עוד אנרגיה. שינה של שעה וחצי תשלים מחזור שינה שלם אחד, ואחריה תתעוררו רעננים ואנרגטיים.

טיפים לשנ”צ מהחלומות

להגדיר שעה לתחילת השינה והסיום שלה, זה לא מספיקים לשינה איכותית באמת. איך תעשו זאת כמו שצריך? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור:

סביבה חשוכה ושקטה

אור השמש פוגע באיכות השינה שלנו, משום שהוא גורם לגוף להפריש פחות מהורמון המלטונין. הורמון זה אחראי על תהליכים רבים בזמן השינה ובעל קשר ישיר להתפתחות מחלות ודיכאון. סגרו את החלונות, הסיטו את הווילונות וכבו את כל המסכים.

מיטה וכלי מיטה איכותיים

אל תלכו לישון על הספה, אלא על המיטה שלכם בלבד. המיטה עצמה צריכה להיות חזקה ויציבה, והמזרן שלכם צריך להתאים לכם באופן המיטבי (בעיקר ברמת הקשיחות שלו). כמו כן, חשוב שתהיה לו את היכולת לתמוך בכל חלקי הגוף על הצד הטוב ביותר. כשבוחרים מזרנים, צריך לקחת את כל אלו בחשבון משום שיש להם השפעה מכרעת על איכות השינה שלנו.

שתיית קפה

קפה רותח

זה נשמע מפתיע, אבל קפה עשוי לסייע לכם לקום ערניים יותר, אם שותים אותו לפני שנת הצהריים. שתו אותו כ-30 דקות לפני שאתם צריכים להתעורר, וכשתעוררו הוא כבר ישפיע ותקומו רעננים יותר.

האם כדאי לאכול לפני?

אם אתם מתכננים שנ”צ, אל תאכלו ארוחה גדולה לפני כן. הסתפקו בארוחה קלה ללא מאכלים קשים לעיכול, כך תוכלו לישון טוב יותר ולהתעורר כשאתם מרגישים נהדר.

שנסכם?

שנת צהריים תוכל להועיל לכם אם תקפידו על הזמנים, ולא תתפתו לישון מעבר לזמן שהגדרתם. אם יש לכם זמן לישון במהלך היום, טוב לדעת שהשינה יכולה לשפר את היום שלכם, למנוע מכם להיות עייפים ועצבניים, והיא אף תרענן אתכם ותיתן לכם בוסט של אנרגיה. אל תשכחו להגדיר שעון מעורר, וליהנות מכמה רגעים של שקט ושלווה במהלך היום. גטה מאחלת לכם שינה ערבה!

אם המאמר עניין אותך, יש לנו עוד מאמרים בנושא שמאוד יעניינו אותך

הפרעות שינה: גלו הכל על הפרעות שינה ודרכי הטיפול

אנשים רבים סובלים מהפרעות שינה, הפרעה נפוצה ושכיחה למדי בישראל. לתופעה יש תסמינים רבים כמו עייפות קשה, חוסר ריכוז, ירידה...
29 בספטמבר 2021

מלטונין: מה הוא וכיצד הוא קשור לאיכות השינה שלנו?

לאיכות השינה יש השפעה אדירה על איכות החיים, וזאת משום ששינה איכותית נועדה לספק לגוף שלכם את היכולת להתאושש ולצבור...
29 בספטמבר 2021
עגלת הקניות
Start typing to see products you are looking for.

יש לך שאלה?

יועצי השינה של גטה ישמחו לעמוד לשרותכם, למידע נוסף והתאמת המוצר