גטה > קדימה למיטה שלך: איך גורמים לילד לישון במיטה שלו?

קדימה למיטה שלך: איך גורמים לילד לישון במיטה שלו?

הורים רבים יזהו את הסיטואציה הבאה: אתם הולכים לישון, ומתעוררים באמצע הלילה כאשר הילד נכנס למיטה שלכם ולא יוצא ממנה עד הבוקר. בעוד שלחלק מההורים זה לא מאוד יפריע, הורים רבים ירגישו אי נוחות מהסיטואציה לצד פגיעה משמעותית באיכות השינה. חשוב לדעת שיש דרכים להתמודד עם המצב ולסייע לילד ללמוד איך לישון לבד במיטתו.

למה ילדים לא ישנים במיטה שלהם?

מקרים כאלה קורים בגלל כל מיני סיבות – הילד פוחד לישון לבדו בלילה, רק עבר למיטה חדשה מעריסת תינוק ועדיין לא התרגל אליה, ועוד הרבה סיבות שקשורות לאורח חייו ולאופיו. כל ילד הוא שונה, ולכל ילד סיבה משלו לחפש את חברת ההורים בשעות הלילה.

ילד ישן

ולמה בעצם שההורים לא יאפשרו את זה?

כל הורה צריך להחליט האם הוא מעוניין בכך או לא. הורה שהמצב לא מתאים לו צריך לפעול כדי לשנות את זה, להיות מחובר לעצמו וליצור לעצמו סביבת שינה נוחה ונעימה. השלב הראשון לשינוי הוא ההחלטה, ולאחר מכן אפשר לחשוב על הדרכים לטיפול.

איך גורמים לילד לחזור לישון במיטה שלו?

  • התחילו בשיחה – חשוב להסביר לילד את המצב ולדבר איתו על כך. דברו איתם בגובה העיניים והסבירו לו שמעכשיו הוא ישן במיטה שלו ואתם בשלכם.
  • נטרלו מקורות פחד – אם יש משהו שגורם לילד לפחד בחדרו, מצאו לכך פתרונות יצירתיים. למשל, אם הילד פוחד מהחושך, אפשר לרכוש מנורת לילה.
  • שמרו על שגרה – טקס השינה צריך להיות זהה באותו היום, ולא צריך לכלול את המיטה של ההורים. כלומר אל תתנו לילד להירדם אצלכם ותעבירו אותו למיטה שלו, הרגילו אותו שהלילה שלו מתחיל ונגמר במיטה שלו.
  • אל תאבדו את הסבלנות – אל תגיבו בכעס ואל תאבדו את הסבלנות. היו סבלניים וגלו רגישות למצוקה של הילד, גם כשקשה וגם כשאתם עייפים מאוד.
  • הציבו גבולות – אל תוותרו ואל תתקפלו אם הילד לא משתף פעולה. אם החלטתם שלא תהיה יותר שינה משותפת – קיימו.

מה עושים אם הילד התעורר מסיוט?

סיוטים הם דבר מפחיד מאוד, ובמיוחד עבור הילדים. זה לא משנה אם אתם מבינים מדוע חווה סיוט ומה משמעות החלום שחלם,  אבל במקרה כזה תמכו בילד עד שיירדם בחזרה. זה לא אומר שאתם צריכים לתת לו לישון במיטה שלכם, אלא שאתם צריכים לספק לו תמיכה ולהרגיע אותו עד שיירדם במיטתו. אל תתעלמו מהמצוקה של הילד או תשלחו אותו למיטה ללא חיבוק מרגיע, משום שברוב המקרים מדובר בפחד אמיתי ולא בגחמה.

דרכים ליצירת סביבת שינה נוחה ומרגיעה לילד במיטתו

כדי שתוכלו לגרום לילד להרגיש טוב במיטתו ולעודד אותו לישון בה, יש כמה דברים שתוכלו לעשות:

  • שמרו על רוגע ושלווה – שמרו על אווירה רגועה, שלווה ונעימה בבית, וכדאי לוודא שגם הילד מרגיש כך.
  • בנו טקס שינה שלם – טקס השינה צריך לכלול אמבטיה מרגיעה, ארוחת ערב, הכנת המיטה, בחירת פיג'מה, הקראת סיפורים, עמעום אורות וכל מה שצריך כדי ליצור שגרה מסודרת שהילד יכול להתרגל אליה.
  • וודאו שהכרית שלו נוחה – ייתכן שחוסר נוחות במיטה משפיעה על איכות השינה של הילד. כרית נוחה יותר תוכל לעזור, ובמקרים מסוימים כרית חיבוק תוכל ליצור סביבה נעימה יותר שאפשר לחבק, להישען ולקבל תמיכה מלאה לכל חלקי הגוף. חשוב לדעת שיש גילאים שבהם כרית פחות מומלצת, וכדאי לדעת מתי בריא לילדים לישון עם כרית. אם אתם לא בטוחים, מומלץ להתייעץ עם אנשי רפואה מומחים בתחום.

סיכום

זו עשויה להיות סיטואציה לא פשוטה עבור ההורה, וכזו המאתגרת אותו לעמוד על שלו גם ברגעים שבהם הוא עייף מאוד, אבל דעו כי התהליך הזה יניב תוצאות אם לא תוותרו, ותספקו לילד כל מה שהוא צריך כדי לישון במיטה שלו. וודאו שאין דבר שמונע מהילד לישון במיטתו, הרגילו אותו לכך, ובסופו של דבר הוא יבין – ויוכל לישון בחדרו.

אם המאמר עניין אותך, יש לנו עוד מאמרים בנושא שמאוד יעניינו אותך

איך בוחרים מזרן? המדריך המלא

אמירה ידועה קובעת, כי האדם מבלה כשליש מחייו במיטה בשינה. משכך, אין זה מפתיע, כי בחירת מזרן (ובהמשך, גם מזרן...
1 בספטמבר 2021

שעון ביולוגי

השעון הביולוגי שלנו הוא השעון הפנימי שעוזר לנו לדעת מתי צריך לקום ומתי צריך ללכת לישון. המנגנון הפנימי הזה קיים...
30 באוגוסט 2021
עגלת הקניות
סרגל צד
Start typing to see products you are looking for.

יש לך שאלה?

יועצי השינה של גטה ישמחו לעמוד לשרותכם, למידע נוסף והתאמת המוצר