איך לשמור על איכות וניקיון המזרן לאורך השנים?

מזרן, כפי שבוודאי ידוע לכם, הוא לא מוצר זול לרכישה. נוסף לזה, אורך החיים הרשמי הנקוב של מרבית המזרנים הוא כעשור. אבל לעיתים קרובות, התנהלות לא נכונה בטיפול בו, מקצרת את חייו באופן ניכר, מה שיאלץ אתכם לרכוש מזרן חדש. לכן, חשוב להקפיד ולשמור על המזרן לכל אורך חייו, על מנת שיחזיק מעמד וישרת את שנת הלילה שלכם לאורך זמן. בין אם קניתם, זה עתה מזרן חדש, ובין אם המזרן הקיים מלווה אתכם מספר שנים, הטיפים שריכזנו עבורכם במאמר זה עשויים לסייע לכם להאריך את חייו באופן משמעותי. שנתחיל?

השתמשו במגן מזרן

מגן מזרן הוא כיסוי מיוחד העשוי מחומרים ייחודיים המגנים על המזרן מפני ספיגת נוזלי גוף. כמו כן, הם מונעים רטיבות, מונעים הצטברות והתרבות חיידקים, מונעים התמקמות קרדית אבק הבית במזרן ושומרים על המזרן שלכם כשהוא נקי (ולכן, בריא יותר עבורכם, גם אם אינכם סובלים מבעיות נשימה או אלרגיות שונות) לאורך זמן. כמו כן, חשוב לציין, כי הרטיבות והלחות המהווים מצע להתפתחות עובש וחיידקים במזרן נעצרים במגן המזרן, ולכן, חשוב לכבס אותו לעיתים קרובות.

כדאי להכיר – טופר למזרן

בחלוף השנים המזרנים עלולים לאבד חלק גדול מהנוחות שלהם. לדוגמה, במזרונים עשויים ספוג נוצרים גושים וגושישים המייצרים נקודות לחץ על הגוף, וקפיצי מזרני הקפיצים נשחקים ויוצרים חוסר אחידות, המשפיע על איכות השינה. הטופר הוא שכבת ריפוד / נוחות המונחת ומקובעת על גבי מזרן קיים וישן, כשהמטרה היא ברורה – חידוש נוחות ואחידות המזרן באמצעות שכבה המונחת עליו. טופר למזרנים מגיע במספר מידות, בדומה למגן המזרן, הוא משמש שכבה חוצצת בין הישנים לבין המזרן, ולכן, אף הוא שומר על ניקיון המזרן.

מתי בפעם האחרונה אווררתם את המזרן שלכם?

גם אם אתם משתמשים במגן מזרן או בטופר למזרן, תצטרכו לאוורר את המזרן מידי פעם על מנת לנדף את הלחות שעלולה להצטבר בו, למרות הכיסוי. הדרך הקלה לעשות זאת היא להפשיט את המזרן מהמצעים ומהכיסוי / טופר שעליו, לפתוח את חלונות חדר השינה ופשוט לתת לאוויר הצח לעשות את העבודה. כמו כן, מומלץ לנער את המצעים שאיתם ישנתם בכל בוקר, על מנת להסיר את האבק שמצטבר עליהם במהלך הלילה. כן, אנחנו יודעים שזו נשמעת טרחה אמיתית, אבל אלרגיה כתוצאה מחשיפה לקרדית אבק הבית היא הרבה פחות נעימה, תאמינו לנו…

סובבו את המזרן מידי פעם

הגוף שלנו אינו מפעיל לחץ שווה על המזרן בכל מקום. כדאי לסובב את המזרן ב-180 מעלות (אזור הראש הופך לאזור הרגליים, ולהפך) אחת למספר חודשים, כדי לשנות את נקודות הלחץ שאותן אנחנו מפעילים על המזרן במהלך שנת הלילה, ולמנוע יצירת שקעים קבועים במקומות ספציפיים. במזרונים דו צדדיים (כאלה שהדבר מצוין עליהם בפירוש) ניתן להפוך את צד המזרן (הצד העליון שעליו ישנים יהפוך לצד התחתון המונח על בסיס המיטה) פעם במספר חודשים.\

הימנעו מהנחת המזרן על הרצפה

כאשר ישנים על מזרן המונח על הרצפה, הוא צובר את נוזלי הגוף מצידו העליון, אבל, בניגוד למזרן המונח על בסיס מיטה, הוא אינו מסוגל לאוורר את עצמו כהלכה מצידו התחתון. לכן, תמיד מומלץ לישון על בסיס מיטה ייעודי ואיכותי שישמור על המזרן לאורך שנים.

הקפידו על היגיינה וניקיון

מאחר וניקוי מזרן הוא עניין בעייתי למדי, נראה כי התשובה הטובה ביותר לשאלה – איך לנקות מזרן, היא לא ללכלך אותו, מלכתחילה. כמו כן, כדאי לשאוב את סביבת המזרן אחת לשבוע, לא בהכרח עבור האבק אלא כדי להימנע מפשפשי מיטה (מה שעלול להיווצר בשל נוכחות של בעל חיים בבית או מהבגדים). כמו כן, ניקוי באמצעות נוזלים (אפילו העדינים ביותר) עלול ליצור מצבורי עובש במזרן, מצבורים שגם אם לא תראו אותם, הגוף ומערכת החיסון שלכם יחושו בהם עד מהרה.

לכן, כאמור, הדרך הנכונה ביותר לשמור על המזרן שלכם נקי, איכותי ובריא, היא לנקוט בכל אותן הפעולות אותן הזכרנו קודם (כיסוי המזרן במגן מזרן / טופר, אוורור תדיר ומוקפד שלו, סיבוב המזרן לצורך פיזור נקודות הלחץ אותן יוצר גופנו בעת השינה וכד’.

 

 

 

כתבות נוספות

טופר למזרן – למה הוא כל כך מומלץ?

תרבות השינה התפתחה מאוד בשנים האחרונות בארץ ובעולם, וכיום, אנחנו לא רק זורקים את עצמנו למיטה ונרדמים (בדומה למה שעשו הדורות שקדמו לנו), אלא מעצבים

מה חשוב לדעת כשבוחרים בסיס מיטה?

אנחנו נוהגים להתייחס למזרן כאל החלק החשוב ביותר במיטה, ולמעשה, זה נכון, שהרי המזרן הוא זה שקובע את נוחות ואיכות שנת הלילה שלנו. אבל, המזרן